Sorrell overtuigd van het engagement-effect van magazines

Wanneer een van ‘s werelds meest invloedrijke reclamebazen een lans breekt voor magazine media, geven we het u graag mee: tijdens een bijeenkomst van de Britse Broadcasting Press Guild outte Sir Martin Sorrell, de CEO van WPP, zich als een grote fan.

Terwijl hij vaak – en niet zonder reden – als een van de ferventste voorstanders van digital beschouwd wordt, zorgde Sir Martin Sorrell vorige week voor de nodige opschudding. Tijdens een bijeenkomst van leden van de Britse vereniging Broadcasting Press Guild liet hij duidelijk blijken dat meer dan ooit rekening gehouden moet worden met de kracht van magazine media.

“Kranten en magazines zijn, zelfs in hun traditionele vorm, misschien efficiënter dan het krediet dat ze tegenwoordig genieten laat veronderstellen”€, verklaarde de CEO van WPP. Hij refereerde daarbij naar de engagement-kracht en moedigde adverteerders aan om dat element nader te onderzoeken, in plaats van zich te concentreren op het media-tijdsbudget van de consumenten. 

Bron: mm.be