Stad Antwerpen shopt met Sanoma

Een goede mix van kanalen is elementair om de doelgroep(en) via de juiste set van touchpoints aan te spreken. Een mooi voorbeeld is de recente native advertising campagne van Stad Antwerpen in samenwerking met Sanoma.

Sinds september 2014 openen de winkels in Antwerpen de eerste zondag van de maand de deuren. Om de eerste drie winkelzondagen te promoten, ging Stad Antwerpen in zee met Sanoma.

Geïntegreerde content moest vrouwen naar de Metropool lokken en de stad neerzetten als de plek om een dag fijn te winkelen, te eten of cultuur op te snuiven. Kortom: shoppen in Antwerpen moest echt in de markt worden gezet als beleving. De content varieerde volgens de titel en het kanaal om zo de ruime doelgroep gericht te bespelen. Dat resulteerde in een redactionele samenwerking in Libelle, Flair en Feel.it, gespreid over de printmagazines, hun eigen websites, maar ook Facebookpagina’s en apps. Daarnaast waren er in diverse titels klassieke advertenties.

Kern was dat werd gezorgd voor inspiratie via relevante content, geënt op elk platform en met behoud van de eigenheid van het mediamerk. In zowat elk medium maakte de doelgroep immers kans op het winnen van een shoppingbudget, maar iedere redactie kon in deze samenwerking haar eigen invalshoek uitwerken. Op de dragers van Libelle en Feeling konden de lezeressen bijvoorbeeld fijne winkeladresjes terugvinden, terwijl Flair in zijn media meer inspeelde op getuigenissen van shoppers.

Zelfs als de samenwerking zich toespitst op één publisher en zijn mediamerken, blijft het zeker nuttig om de mogelijkheden voor de verschillende dragers te onderzoeken.

Meer weten over content partnerships en native advertising? Klik hier