StuMPA 2015-2016: de genomineerden

Op woensdag 9 maart heeft de jury van de 7de editie van de StuMPA* de zeventigtal tijdschriftadvertenties, ingestuurd door de laatstejaarstudenten van het Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp/publicititeit uit de 7 deelnemende scholen, bestudeerd.
StuMPA logo
Deze jury bestond uit 3 creatieven: Sam De Win (ServicePlan), Massimiliano Mucedda (Happiness) en Tomas Van Loon (These Days); 2 docenten van de deelnemende scholen: Paul Van Biesen (ESA Le 75) en Pierre Vandevivere (HEFF); 2 journalisten van de vakpers: Aline Guebels (PUB) en Damien Lemaire (MM – voorzitter); 3 vertegenwoordigers van de uitgevers-leden van Febelmag: Diana De Cat (Roularta), Thierry Hottat (Produpress) en Tom Wattez (Sanoma).

De taak van de jury was uiteraard niet gemakkelijk, gezien het aantal en de kwaliteit van de ingestuurde werken!

De leden van de jury hebben beslist om de volgende 20 studenten in de arena te sturen op vrijdag 25 maart om hun werk te verdedigen:

  • ESA Le 75 (docenten: Paul Van Biesen & Paul Moriau)
    – Hamdan Daoud
    – Hélia Guérenne
    – Kevin Lerens
    – Jean-François Poti
    – Bruno Tellier
  • Haute Ecole Francisco Ferrer (HEFF) (docenten: Julie Rousseau & Pierre Vandevivere)
    – Sandrine Vettese
  • Haute Ecole Louvain en Hainaut (HELHa) (docente: Isabelle Hubinon)
    – Amélie Lonobile
  • Luca School of Art Ghent (docente: Anneke Rombaut)
    – Sien Audenaert
    – Hanna De Coninck
    – Caroline Lismont
    – Sven Pede
    – Anouck Schuddings
    – Ruben Vandennieuwenborg
    – Simon Vandevoorde
  • PXL-MAD (docenten: Els Menten)
    – Ine Beertens
    – Robin Hombrouck
    – Anaïs Smets
  • Saint-Luc Bruxelles (docent: Bertrand Degreef)
    – Marie Vanavermaete
  • Saint-Luc Liège (docent: Vincent Albert)
    – Jaspar Joao
    – Florent Lemaire

De verdediging door de studenten voor dezelfde jury en voor een publiek bestaande uit studenten en docenten zal plaatsvinden op vrijdag 25 maart om 14 uur bij Sanoma (Mechelen) in het kader van de Young Creative Day (in samenwerking met MM en CCB). Ze zal gevolgd worden door de beraadslaging en de prijsuitreiking.

De bedoeling van het event is de winnaars bekend te maken en de 5 Awards uit te reiken, nl. een Gold, een Silver en twee Bronze Awards alsook die van de Best School.

Aan elke Award hangt een mooie prijs: de winnaars van de Gold en de Silver vertrekken in juni naar het prestigieuze ‘Cannes Lions, International Festival of Creativity’, de winnaars van de Bronze worden uitgenodigd op de CCB Awards & Party op 27 mei in Knokke, de genomineerden krijgen een digitaal abonnement op MM en PUB (onze sponsors),…

*De Student Magazine Print Award 2015-2016, StuMPA, is een initiatief van de Federatie van de Belgische magazines, Febelmag, in samenwerking met MM en PUB. De wedstrijd StuMPA is een creatieve wedstrijd en staat open voor alle laatste jaar studenten van het Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp/reclame. Het uitgangspunt van de StuMPA is het media magazine. De studenten moeten creatief werken rond en met het media magazine (in al zijn vormen, als drie-dimensioneel voorwerp). Maar het is niet alles: ze moeten ook gebruik maken van de mogelijkheden die een digitale extensie biedt om hun idee een duwtje in de rug te geven.