StuMPA 2018-2019: de genomineerden

Op woensdag 20 februari vond de jury van de 10de editie van de StuMPA* plaats . De meer dan 90 ingestuurde tijdschriftadvertenties door de studenten van het 2de en 3de jaar van het Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp/publiciteit uit de 6 deelnemende scholen werden gejureerd.

 De jury bestond uit 3 creatieven: Sam De Win (Prophets), Nathalie Strybos (Serviceplan) en Fred Zouag (mortierbrigade);  2 docenten van de deelnemende scholen: Isabelle Hubinon (HelHa) en Paul Moriau (ESA Le 75);  2 journalisten van de vakpers: Astrid Jansen (PUB – voorzitter) en Damien Lemaire (MM); 2 vertegenwoordigers van de uitgevers-leden van WE MEDIA B2C : Emmanuelle Michel (Editions de L’Avenir) et Tom Wattez (Roularta Media Group).

De taak van de jury was uiteraard niet gemakkelijk, gezien het aantal en de kwaliteit van de ingestuurde werken! De leden van de jury beslisten om de onderstaande 20 studenten in de arena te sturen om hun werk te verdedigen:

Haute Ecole Louvain en Hainaut (HELHa)
(prof. Isabelle Hubinon)

  • Aline Anard
  • Simon Boxus
  • Loïse Duray
  • Nicolas Feyaerts
  • Louise Vandezande
  • Aaricia Wiesen

Le 75
(prof. Paul Moriau & Paul Van Biesen)

  • Nikolina Szerynska

Luca School of Art Ghent
(prof. Anneke Rombaut)

  • Léon Hanssens
  • Julie Poisquet
  • Zoë Sileghem
  • Kato Vochten

Saint-Luc Bruxelles
(prof. Philippe Lepinois)

  • Violette Damanet
  • Cyril Kindt
  • Marion Mottart
  • Jonathan Silva
  • Thomas Van Coillie

Saint-Luc Liège
(prof. Marie Cannella)

  • Mathilde Darte
  • Mallaurie Dijkman
  • Lucie Lebailly
  • Lucas Soret

De verdediging door de studenten voor dezelfde jury én voor een publiek bestaande uit studenten en docenten zal plaatsvinden op vrijdag 5 april om 14 uur in het kader van de Young Creatives Day (in samenwerking met MM en Creative Belgium). Ze zal gevolgd worden door de beraadslaging en de prijsuitreiking.

Op dit event worden de winnaars bekend gemaakt en de 5 Awards uitgereikt, nl. een Gold, een Silver en twee Bronze Awards alsook die van de Best School.

Aan elke Award hangt een mooie prijs: de winnaars van de Gold en de Silver vertrekken in juni naar het prestigieuze ‘Cannes Lions, International Festival of Creativity’, de winnaars van de Bronze worden uitgenodigd op de CB Awards & Party in Knokke, …

 *De Student Magazine Print Award 2018-2019, StuMPA, is een initiatief van de Federatie van de Belgische magazines, WE MEDIA B2C, in samenwerking met MM en PUB. De wedstrijd StuMPA is een creatieve wedstrijd en staat open voor alle  studenten van 2de en 3de jaar van het Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp/reclame. Het uitgangspunt van de StuMPA is het medium magazine. De studenten moeten creatief werken rond en met het media magazine (in al zijn vormen, als drie-dimensioneel voorwerp). Maar het is niet alles: ze moeten ook gebruik maken van de mogelijkheden die een digitale extensie biedt om hun idee een duwtje in de rug te geven.

Zin om meer te lezen?