StuMPA 2019: de juryleden zijn bekend!

StuMPA

StuMPA

Voor de 10de editie van haar StuMPA*, zal WE MEDIA B2C opnieuw op een multidisciplinaire jury mogen rekenen: creatieven, docenten van de deelnemende scholen, leden van haar PubCom en vertegenwoordigers van de 2 sponsors, MM & PUB.

Zoals elk jaar, worden tijdens deze wedstrijd 5 Awards uitgereikt: een Gold, een Silver et 2 Bronze Awards en de Best School Award. Aan elke Award hangt een mooie prijs waar een student enkel van kan dromen: een week in Cannes ter gelegenheid van het Cannes Lions festival voor de winnaars van de Gold en de Silver Awards, een toegang tot het Creative Belgium Gala voor de 2 winnaars van de Bronze Awards,…

De jury, onder het voorzitterschap van Astrid Jansen, bestaat uit:

Creatieven:

  • Sam De Win (Prophets)
  • Nathalie Strybos (Serviceplan)
  • Fred Zouag (mortierbrigade)

Scholen:

  • Isabelle Hubinon (HelHa)
  • Paul Moriau (ESA Le 75)

Vakpers:

  • Astrid Jansen  (PUB – Sponsor StuMPA) (voorzitter v/d jury)
  • Damien Lemaire (MM – Sponsor StuMPA)

Uitgevers-leden van WE MEDIA B2C :

  • Emmanuelle Michel (Les Editions de l’Avenir)
  • Tom Wattez (Roularta Media)

Deze ploeg van professionals zal in twee fases jureren:

  • deze zal, in eerste instantie, een maximum van 20 laureaten nomineren.  Deze sessie zal plaatsvinden in de kantoren van WE MEDIA B2C op woensdag 20 februari 2019.
  • in tweede instantie, zullen de (maximum) 20 genomineerden uitgenodigd worden om hun werk te verdedigen voor dezelfde jury en in publiek. Deze verdediging zal doorgaan tijdens de Young Creatives Day op vrijdag 5 april. De bekendmaking van de winnaars en de prijsuitreiking zullen diezelfde dag plaatsvinden.

Terzelfder tijd zal ook de Best School Award worden uitgereikt (op basis van het aantal genomineerden/laureaten per school).

* De Student Magazine Print Award, StuMPA, is een initiatief van de uitgevers van WE MEDIA B2C, in samenwerking met MM en PUB. De wedstrijd StuMPA is een creatieve wedstrijd en staat open voor de 2de en  laatstejaars reguliere studenten van het Hoger Kunstonderwijs grafisch ontwerp/reclame. Het uitgangspunt van de StuMPA is het media magazine. De studenten moeten creatief werken rond en met het media magazine (in al zijn vormen, als drie-dimensioneel voorwerp). Maar het is niet alles: ze moeten ook gebruik maken van de mogelijkheden die een digitale extensie biedt om hun idee een duwtje in de rug te geven.

Zin om meer te lezen over de StuMPA?