StuMPA: het beste idee blinkt uit in eenvoud…

 

De jury met in het midden Karl Magnus

[MagazineMedia] Wat vond je van de jurering? Een leuke ervaring?[Karl] Jureren blijft een leuke ervaring, zeker met een leuke ploeg. Toch is het best vermoeiend. De hele tijd aandachtig zijn en ook het laatste idee met dezelfde interesse benaderen als het eerste, vergt best wel wat energie.
Wat me opviel, is dat onmiddellijk een paar voorstellen eruit sprongen, en niet enkel door de presentatie maar ook door de eenvoud van het idee.

[MagazineMedia] Wat vond je van de kwaliteit van de cases?
[Karl] De mogelijkheden met een magazine zijn natuurlijk niet onbeperkt. Mijn collega’s merkten dat na vijf edities regelmatig dezelfde ideeën terugkeerden. Toch waren er enkele die mij oprecht verbaasden. Niet enkel door het creatieve idee, maar ook door de presentatie ervan.
Sommige van de deelnemers hebben ons op haast professionele of ronduit grappige wijze weten te overtuigen, via hun uitwerking of hun casefilmpjes. Het was trouwens het eerste jaar dat er met casefilmpjes werd gewerkt en ik vond het een verrijking. Sommigen hebben hierdoor echt het verschil gemaakt. Het staat ook dichter bij het echte professionele leven. Presentatieskills horen er nu eenmaal bij als creatief.

[MagazineMedia] Wat sprong eruit?
[Karl] Wat mij vooral verbaasde, is dat de studenten bij een vijfde editie nog zeer verassende oplossingen vinden. Bij sommige overstijgt het magazine zichzelf en wordt het een gebruiksvoorwerp. Dit zie je goed in het winnend ontwerp, dat er voor mij met kop en schouders boven uit stak.

[MagazineMedia]Vind je zelf dat magazines de nodige creatieve advertentiemogelijkheden hebben?
[Karl] Zeker en er wordt zeker nog te weinig gebruik van gemaakt. Het lijkt me dus normaal dat je af en toe een déjà vu gevoel krijgt.
Ook de constante stroom van nieuwe technologie zorgt voor nieuwe mogelijkheden; een boot die magazines zeker niet mogen missen.

Ontdek de winnaars van de StuMPA .