Taste: verrukkelijk!

Een magazine kan zoveel meer zijn dan een magazine. Dat bewijst Taste, een Australisch culinair magazine dat is uitgegroeid tot een multimediaal merk dat van vele markten thuis is. Have a nice meal!

Lees ook: Inspirerende innovatie? Die vind je bij magazinemerken

Wereldschokkend is het onderwerp waarover Taste een magazine maakt niet, maar het doet dat op een zo goede manier dat het intussen al zoveel meer is dan een magazine. En bovendien zijn recepten een van die oertopics die perfect passen bij magazine media. Redenen genoeg om in 2015 uit te roepen tot Magazine Brand of the Year in thuisland Australië.

1 op 2 huishoudens

Taste – voluit Taste.com.au Magazine – is een uitgave van News Life Media, een van de grootste Australische uitgevers en onder andere licentienemer van Vogue en GQ down under.

Het magazine bereikt maandelijks 2,3 miljoen Australiërs, maar online loopt dat op tot 6,8 miljoen. Het is zo aanwezig in 1 op de 2 Australische huishoudens.

Stappenplan

Een uitstekend begin moeten ze bij News Life Media gedacht hebben. Magazine en website zijn slechts een vertrekpunt voor het contact met het publiek. Social media (meer dan 585.000 likes op Facebook) en apps (waardoor het merk ook tijdens het winkelen ingezet wordt) doen de rest.

Facebook page Taste Australia

Maar ook hier stopt het niet. Zo is het gestart met de Eat Real newsletter die tegen betaling newsletters doorstuurt die een stappenplan vormen om gezonder te eten.

En het publiceert Coles Magazine. Coles is een Australische supermarkt en het magazine is dus vergelijkbaar met Delhaize Magazine of Simply You (Carrefour). Ook dat is trouwens om duimen en vingers van af te likken en werd al bekroond als beste ‘custom’ magazine van het land.

Taste en zijn uitgever hebben het dus helemaal begrepen: een sterk merk is de basis om andere, misschien wel rendabelere paden te bewandelen…

Andere verrukkelijke magazines: