Tijd voor techniek!

Het klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar mensen die nieuwe technische snufjes kopen… die spreekt u het beste aan via de oude vertrouwde papieren magazines. Uit een recent Brits onderzoek van Time Inc., ‘Time for Tech’, blijkt dat juist zij in de fase voor de aankoop te rade gaan bij magazines. Bovendien staat deze groep sterk open voor magazinereclame, meer dan voor reclame in andere media.

In het onderzoek van Time Inc.* zijn tv-reclame, print magazines, radio, outdoor, sociale media, kranten en online vergeleken. Het is net bij het magazine-publiek dat zich de early adopters bevinden, die als eerste in hun omgeving nieuwe producten aankopen (44%). Meer nog, het gaat om een index van 260 vergeleken met de gemiddelde bevolking van het Verenigd Koninkrijk. Bij tv ligt dit op 36% en bij kranten slechts op 23%.

In meer dan de helft van de gevallen is de magazinelezer ook de enige beslisser over de aankoop. Hij is dan ook gepassioneerder door technologie, vergeleken met degenen die andere media raadplegen tijdens de ‘purchase journey’.

Technologiewebsites met reviews door experts, zoals Time Inc. UK’s Trusted Reviews, ziet men als nuttigste bron van informatie en onderzoek voor de aankoop, terwijl magazine media als het meest inspirerend op dit gebied wordt beoordeeld .

* Time Inc. UK heeft het Time for Tech onderzoek  naar de consumentenbehoeften en de purchase journey recent afgerond. Sectoren in het onderzoek: audio-visual & entertainment, grote apparaten, kleine apparaten, mobiele communicatie en smart technology. De studie bestond uit 6 fasen van kwalitatief onderzoek bij een steekproef van meer dan 1.000 personen.