Time Inc. en l’Oréal Luxe lanceren beauty service via gsm

Powder-image-1 L’Oréal Luxe start een nieuwe gepersonaliseerde service, Powder genaamd, om de beauty community op haar wenken te bedienen. Daarvoor werkt het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk samen met Time Inc., een van de innovatievere mediabedrijven van het moment en met uitgaves als InStyle, Look en Marie Claire een autoriteit in het beauty-domein.

Powder levert gebruikers via het platform zowel content en advies als productaanbevelingen, aangepast aan de individuele behoeften gebaseerd op het persoonlijke gebruikersprofiel. De dienst bevat daarnaast ook nieuwe mogelijkheden voor commerciële partners, zoals native advertising en zeer doelgroepspecifieke product sampling en reclamecampagnes.

“L’Oreal heeft al een langdurige relatie met een groot aantal van Time Inc.-titels en Powder was een kans om een nieuwe online mogelijkheid te testen voor een aantal merken in ons portfolio. Een op maat gemaakte, persoonlijke benadering van beauty op mobile interesseerde ons en als resultaat hebben we dieper inzicht gekregen in consumentengedrag”, aldus L’Oréal Luxe Managing Director Amandine Ohayon.

Marcus Rich, CEO van Time Inc. UK, voegt hieraan toe: “Powder betekent een nieuwe stap in de manier waarop we producten en diensten leveren die zowel onze consumenten als onze commerciële partners kunnen behagen. Het is een excellent voorbeeld hoe we onze traditionele kracht in de beauty-sector combineren met technologie om onze business te transformeren.”

Bron: Magnetic.media

powder-memopad-020116