UBA Trends Day 2017: de hoogtepunten in quotes

De 2017-editie van de UBA Trends Day was een topper. Magazine Media is dan ook weer trotse sponsor! Aan de tweets (#ubatd) te zien was er voor elk wat wils en hebben veel mensen de zaal aan het eind van de dag verlaten met nieuwe inspiratie. Onze absolute favoriet was Andrew Davis met zijn verhaal over content marketing. Daarom hebben we hem uitgebreid geïnterviewd. Lees HIER zijn interview.

Hieronder de ranking van onze Trends Day-hoogtepunten in quotes:

  1. Andrew Davis, Trends in Content Marketing:
    “There are content holes in every market and for every target. What is yours?”,
    “What time in my consumer’s life can I own?”,
    “Market your marketing”
  2. Patrick Dixon, Global Trends:
    “Life is too short to sell things you don’t believe in”,
    “The future is about emotion. Trust is fundamental”,
    “Little data is very powerful. Talk to consumers about their journey of life”
  3. Peter Hubbell, Trends in Generational Marketing:
    “The next emerging market is not on the map. It’s a demographic”,
    “Aging is not biological, it’s psychological. And irrational”,
    “Market to the way they feel. Tell timeless stories to ageless people”
  4. Gerd Leonhard, Trends in Technology:
    “The ethics of marketing. Technology has no ethics. It is the responsibility of marketeers to add it”,
    “Embrace technology – but don’t become it”
  5. Manu Beers & Michael Dujardin, Trends in Xperience Marketing:
    “Be true to your values”,
    “We say to our commercial partners: Add value to the experience”,
    “Focus is the engine of success”
  6. Kevin Allocca, Trends in Video: YouTube = to “Do what you can’t”

(Jammer dat Bob Liodice door de sneeuwstorm in New York moest blijven en zijn presentatie over Trends in Digital ontbrak – bekijk zijn videopresentatie hier)

P.S.: Magazine Media signaleerde nog een trend tijdens de UBA Trends Day: print is de nieuwe luxe. De magazines van onze leden zijn altijd erg in trek en vlogen weer in groten getale onze stand uit.