Vice beste magazine volgens AdAge

Het Amerikaanse vakblad AdAge verkoos Vice tot nummer 1 van zijn A-list met beste magazines van 2014. Het bekroont daarmee magazines die het op vlak van verkoop en advertentiewerving goed doen, maar hun merk ook via andere kanalen ontwikkelen.

De Amerikaanse vakjournalisten van AdAge maken al sinds 2012 jaarlijks hun A-list. Die bekroont de magazines die enerzijds het best geëvolueerd zijn inzake abonnees, aantal reclamepagina’s, verkoop … en zich anderzijds het best hebben aangepast aan de drastische veranderingen die het medium doormaakt.

Voor 2014 viel hun keuze op Vice, het jongerenmerk dat begon als magazine, maar intussen ook online, via events en op tv zijn content verspreidt. Vice, dat ook in ons land aanwezig is, haalde het van allicht bekendere titels als Conde Nast Traveler, Marie Claire, Sports Illustrated en Wired en dat dankzij zijn multimediale aanpak, telkens daar waar ook zijn doelgroep zit.

De top 5 in een oogopslag:

  1. Vice
  2. New York
  3. Conde Nast Traveler
  4. Inc.
  5. Marie-Claire

AdAge selecteerde tegelijkertijd ook enkele magazines waarvan verwacht wordt dat ze dit jaar zullen opvallen. Zo verwacht de redactie van het vakblad heel wat van Cosmopolitan, dat dit jaar zijn 50ste verjaardag viert, en van The New York Times Magazine, dat begin dit jaar uitpakt met een grondige restyling.

Tot slot geven we u graag mee waarom AdAge deze A-list opstelt. De redactie beseft dat de magazinebusiness onder druk staat, maar heel wat invloed blijft uitoefenen op cultuur, voeding, politiek … Een klein bericht over een nieuw product in het juiste magazine maakt er meteen een hype van; een goede recensie over een restaurant bezorgt dat een stormloop aan reservaties. Bovendien, zo meent de redactie van AdAge, houden adverteerders van de manier waarop reclame integraal deel uitmaakt van de magazine-ervaring, in tegenstelling tot tv of internet, waar consumenten betalen om de reclame niet te hoeven zien. 

De volledige A-list en de argumentatie leest u hier