Waarom magazine websites gemaakt zijn voor affiliate marketing

De afgelopen weken gingen we op deze site op zoek naar manieren om magazine media in te zetten om directe verkoop te genereren. Affiliate marketing kwam daarbij opvallend vaak om het hoekje piepen. Waarom zijn magazine websites daarvoor zo goed geschikt?

Affiliate marketing of het betalen/betaald worden voor clicks die leiden tot een verkoop op een e-commerce site is een techniek die nogal wat magazine websites inzetten. Sommige gaan daarin zelfs zeer ver. Lees bijvoorbeeld het verhaal van Flair Shop of Happy Fall van Goed Gevoel.

Magazines en hun websites zijn voor deze techniek zeer geschikt. En dat om verschillende redenen. Ten eerste kennen ze hun publiek door en door, waardoor ze weten welke producten hen kunnen interesseren.

Daarnaast zijn magazine mediamerken het gewoon om een goede context te scheppen voor verkoop. Ze bieden inspiratie, brengen producten op hun pagina’s en sites en worden door hun publiek geroemd om hun selectie ervan. De kwaliteit van de content is trouwens van doorslaggevend belang om ook op het vlak van affiliate succesvol te zijn. Daarmee zit het bij magazines dus wel snor, alleen al dankzij de professionele redacties die ze maken.

Verder – en dat klinkt misschien wat verrassend – hebben magazine media ook geduld. Hun business model is niet enkel gebouwd op de inkomsten uit affiliate marketing, waardoor ze de tijd hebben om te experimenteren en geleidelijk aan het juiste model vinden.

Tot slot stralen magazine media vertrouwen uit. Dat vertrouwen is nodig om surfers ertoe aan te zetten om verder te gaan in hun aankoopproces.

Afbeelding2
Kortom, de elementen die magazine media maken tot wat ze zijn, zorgen er ook voor dat ze voor affiliate marketing gemaakt zijn. Tijd om die troeven volop uit te spelen…

Lees ook de andere artikels in deze reeks: