Waarom Taylor Swift een eigen magazine maakt

Dat muziek en magazines goed samengaan, dat weten de lezers van Rolling Stone, Oor en Les Inrocks al langer. Steeds vaker brengen artiesten echter hun eigen magazine uit. Een van de opvallende namen uit het rijtje is Taylor Swift. Als het popicoon iets lanceert, dan moet er wel een goede reden voor zijn…

Muziek en magazines… Het is al jaren een mooie combinatie. 50 jaar [Rolling Stone] om precies te zijn. Exact 50 jaar geleden verscheen immers het eerste nummer van Rolling Stone in de rekken.

In ons contreien kreeg het navolging met onder andere RifRaf, het Nederlandse Oor en het Franse Les Inrocks, dat recent voor een restyling koos.

In tijden van ‘owned media’ beginnen steeds meer muzikanten het heft in eigen handen te nemen en een eigen magazine uit te brengen. In navolging van onder andere hip-hop artiest Frank Ocean is het nu de beurt aan niemand minder dan popicoon Taylor Swift. En zoals het een echt icoon betaamt, wil ze groots uitpakken. Taylor Swift lanceert dan ook niet één, maar twee magazines.

Taylor Swift Reputation

Volume 1 en Volume 2 tellen elk 72 pagina’s en verschijnen samen met haar nieuwe cd ‘Reputation’ op 10 november. Ze bevatten poëzie, foto’s en artwork, gemaakt door Swift, die uiteraard ook de cover van de twee magazines siert. Het collector’s item is enkel bij retailketen Target te verkrijgen.

Swift benadrukt zo nog maar eens het imago van luxe dat aan print magazines kleeft en wil door het aanbieden van toegevoegde waarde haar muziek op een fysieke drager een duwtje in de rug geven.

Meer over dit onderwerp:

Magazine Media

Bedankt voor uw bezoek aan magazinemedia.be

Wilt u automatisch iedere maand de beste selectie uit al het nieuws, de cases, de research en inspirerende voorbeelden rond magazine media.

Schrijf u dan direct in op de maandelijkse Magazine Media nieuwsbrief: