Click20: hoe jongeren te bereiken via sociale media

banner Click20

Op 28 mei van 10u tot 11u organiseert de Arteveldehogeschool een gratis webinar voor mediaprofessionals, marketeers en social media managers. Tijdens het webinar presenteert Jeroen Naudts, onderzoeker aan de Arteveldehogeschool en MAGnify-keynote spreker in 2o19, de resultaten van nieuw eigen onderzoek.

banner_click20_grotereversie

In welke mate staan jongeren (16 – 24 jaar) open voor ‘digital branding’ van retailmerken via sociale media? Hoe kunnen merken via sociale media hun merk versterken bij jongeren? Wat is de impact van influencers?  Wat zijn de nieuwe trends op vlak van digitale marketing? Dat zijn de basisvragen die het onderzoek beantwoordt. Het is in feite een vervolg op het onderzoek dat Jeroen vorig jaar presenteerd op MAGnify: Vlaamse media & influencers: de hype voorbij? (download hier)

Begin 2020 deed de Arteveldehogeschool hierover een onderzoek bij meer dan 1.500 Vlaamse jongeren. Nog even wachten, maar op 28 mei krijg je de resultaten te horen!

Na het onderzoek volgt een interessante praktijkcase van Zeb. Zij delen hun ervaringen met het bereiken van jongeren via sociale media en influencermarketing.

Programma

09:45 Check-in webinar
10:00 Wat leren de cijfers van de SMI-barometer ons over het bereiken van Vlaamse jongeren als mediamerk?
10:40 Nathalie Van Schelvergem (Eyeworks) vertelt hoe zij sociale media en influencermarketing ingezet hebben om de jeugdserie ‘Instaverliefd’ te promoten bij jongeren.
10:50 Q & A: mogelijkheid tot vragen stellen over het onderzoek en de ervaringen van Eyeworks en VRT.
11:00 Einde webinar

Meer informatie over Click20 vindt u hier

Direct inschrijven doet u hier

N.B. Arteveldehogschool organiseert een tweede webinar op dezelfde dag (start 13.30) voor communicatieprofessionals: Wat leren de cijfers van de SMI-barometer ons over het bereiken van Vlaamse jongeren als retailmerk? Meer informatie vindt u hier