Consumenten blijven inspiratie zoeken in magazine media

Magazines zijn het meest inspirerende medium. Dat zegt de chief strategy officer van MEC in Londen, Verra Budimlija, op de website van Magnetic naar aanleiding van het recent gepubliceerde onderzoek ‘The rules of attraction’. Zo hoort u het ook eens van een ander. Wat zegt het onderzoek zelf over inspiratie en magazine media?

Wat zegt het onderzoek zelf over inspiratie en magazine media?

Allereerst vindt 87% van de ondervraagden dat magazinecontent inspireert en hen op ideeën brengt. En bijna iedereen heeft op basis hiervan wel eens actie ondernomen, zoals een winkelpunt bezoeken of iets kopen.

Zoals ook uit andere onderzoeken al bleek, zijn de belangrijkste functies van magazines ideeën opdoen, nuttige informatie en iets nieuws leren. Dat geldt in nog sterkere mate voor de zogenaamde “super-users” van magazinemerken, d.w.z. diegenen die naast print minimaal 1 scherm raadplegen voor magazinecontent.

Inspiratie zit echter niet alleen in de redactionele content, maar ook in de advertenties. Meer dan enig ander medium vinden consumenten dat advertenties in magazines hen ideeën geven waar ze vervolgens iets mee doen.

Bekijk ook de presentatie over “belonging” (erbij horen) – klik hier

Over de studie: De afgelopen twee jaar ondervroeg onderzoeksbureau Crowd DNA in opdracht van de PPA/Magnetic* ruim 15.000 magazineconsumenten over hun interacties met magazinemerken in alle mogelijke vormen en op verschillende toestellen. Dat leidde tot het formuleren van de zes Rules of Attraction: diepgang, status, erbij horen, inspiratie, invloed en groei. Zie ook: www.magnetic.media

De resultaten van The Rules of Attraction zijn in zes krachtige presentaties samengevat. De overige 4 zullen we u de komende weken nog een voor een aanbieden en kort bespreken.