Niet zo gek dat 67% van de 18-34-jarigen toegeven af en toe een ‘tech-pauze’ nodig te hebben (71% van de groep 18-24 jaar). Vorig jaar speelde de Britse magazine-associatie hier al op in met de prachtige ‘Press Pause’-campagne. (bekijk deze hier)
Recentelijk lanceerde een Zuid-Afrikaanse uitgeverij de campagne ‘Make time for print’ met (tot dusver) twee nostalgische video’s die het verlangen naar een momentje zonder technologie kunstig weergeven. De tweede video zet het vakantiegevoel centraal: de afzondering en privacy van een rustig moment in de hangmat onder het genot van een goed magazine. Dagen met niks aan je hoofd, niet eens je telefoon.
De uitgever, Associated Media Publishing, benadrukt dat de campagne helemaal niks ten nadele van digitale media wil zeggen. “Digitaal is even fantastisch, maar voor andere redenen”, zegt de CEO, Julia Raphaely. “Maar ik denk dat het op dit moment tijd is om erkenning te geven aan de bijzondere ervaring die mensen beleven met print.”
Bekijk de video:
Bron: FIPP, Mediatel, Mediatel
Gerelateerde artikels: