Millennials lezen meer dan gemiddeld magazine media

Het ziet er sterk naar uit dat nieuwe platformen als mobile ervoor zorgen dat de gemiddelde leeftijd van de magazinelezer duidelijk verjongt. Zo lezen in verhouding méér millennials – jongeren geboren tussen 1982 en 2001 – magazine media dan de gemiddelde volwassene. Dat blijkt uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk.

Uit cijfers van de NRS PADD – te vergelijken met onze CIM-Persbereikstudie – en de internetresultaten van Comscore in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat 79 % van de millennials maandelijkse lezers van magazine media zijn. De gemiddelde score van de Britten bedraagt 75 %. Bij jonge vrouwen ligt het cijfer met 90 % nog hoger.

Deze score is voor een groot deel te danken aan magazine media die ook mobiele content aanbieden (ze halen een bereik van 45 tot 60 % bij de millenials), maar ook papier blijft in de smaak vallen bij de jonge doelgroep. Gemiddeld leest 36 % van ‘Generatie Y’ wekelijks een papieren magazine (het gemiddelde van de totale bevolking bedraagt 34 %).

Ondanks de overdosis aan gratis content, zijn jongeren nog steeds bereid te betalen voor kwaliteitsvolle content. Meer dan een derde van de millennials kocht papieren magazines in het afgelopen jaar. Hoe jonger, hoe groter trouwens die bereidheid: 18-24-jarigen kochten meer dan de 25-34-jarigen een magazine.

Lees nog meer hier

Grafiek: Voorkeur reclame in traditionele media

Grafiek reclame in traditionele media