Surf naar

WeMedia

2015 in 9 quotes

Op deze site lieten we vorig jaar heel wat experts aan het woord. Geen wonder dat het een stapel interessante citaten opleverde. Het jaar in 9 quotes…

Laten we beginnen met onze huiscolumnisten. Zowel Bruno Liesse (Carat) als Jorrit Hermans (Quick Brown Foxes) gaven ons elke maand hun ongezouten mening over de wereld van magazine media. Het leidde tot enkele opmerkelijke quotes:

“ Magazines zijn in zekere zin de Direct Marketing van de massamedia.” (Bruno Liesse). Lees de volledige column HIER.

“ Het woord magazine leunt etymologisch aan bij ‘magasin’ of winkel, waar je vanalles vindt en wat je hart verlangt. Reclame wordt er als weinig vervelend, rijk naar inhoud, inspirerend en minder storend ervaren dan in audiovisuele media.” (Bruno Liesse). Lees de volledige column HIER.

“ Reclame heeft nooit dichterbij de natuurlijke biotoop van een magazine gestaan als vandaag.” (Jorrit Hermans). Lees de volledige column HIER.

Ook onze vaderlandse media-experts lieten zich het afgelopen jaar niet onbetuigd. Onder andere naar aanleiding van de lancering van de Big Wraps bevroegen we hen naar de sterktes en zwaktes van magazine media. Het leverde enkele interessante citaten op:

“ Native advertising biedt magazine media mogelijkheden.” (Hugues Rey – Havas Media). Lees het volledige interview HIER.

“ Tv en magazines zijn misschien wel het advertentiemedium bij uitstek.” (Bernard Cools – Space). Lees het volledige interview HIER.

“ De sterkte van magazines is de ‘slow reading’ terwijl het digitale gelijk staat aan snelheid en gebundelde informatie.” (Dominique De Ville – Omnicom Media Group). Lees het volledige interview HIER.

Tot slot waren er internationaal enkele opmerkelijke uitspraken, waarbij de meest opvallende ongetwijfeld die van Sir Martin Sorrell (WPP) was:

“ Kranten en magazines zijn, zelfs in hun traditionele vorm, misschien efficiënter dan het krediet dat ze tegenwoordig genieten laat veronderstellen.”. Lees het volledige artikel HIER.

“ For advertisers, the most extraordinary thing about the magazine environment is that not only is there a relevant audience in place, but there is an audience fully engaged, engaged in a way that almost no other media can achieve.” (Douglas McCabe – Enders Analysis). Lees het volledige artikel HIER.

“ We know that magazine brands have a huge influence on the way people think and on the purchasing decisions they make.” (Clare Peters – MGOMD). Lees het volledige artikel HIER.