Surf naar

WeMedia

Case: (20)13 favoriete ads



Onze 13 favoriete magazine-ads van 2013

Magazine Media loves magazines en loves ads. En dus ook magazine-ads. Het voorbije jaar zijn we regelmatig op geweldige tijdschriftadvertenties gestuit, die niet alleen creatief maar ook thematisch erg trendsettend bleken. 

We zetten ze graag voor u nog even op een rijtje: onze favoriete magazine-advertenties van 2013. Mogen ze de Belgische adverteerders en creatieve agencies inspireren om ook in 2014 te blijven gaan voor het mooie kwalitatieve medium die magazines vormen!

 
1. Volkswagen

Een prachtige campagne van Volkswagen die print met technologie combineert. De lezers kunnen op de printadvertentie met hun smartphone spelen met de wagen! Bekijk zeker ook de video! 

volkswagen ad image

 

 

2. Toyota

Was dit een van de meest interactieve magazineadvertenties van de afgelopen maanden? 

Gebruikmakend van een Cineprint-technologie komt de advertentie van Lexus letterlijk tot leven wanneer je een iPad achter de printpagina houdt. Geen QR-codes hier, maar een multisensoriële ervaring die zicht, geluid en aanraking combineert. 

toyota lexus

 

 

3. Ford Ecosport 

Met een printadvertentie de tolweg betalen? Dat kan! Voor de introductie van de Ford EcoSport ontwikkelde JWT Brazilië deze printcampagne. Het nieuwe merkconcept ‘Go further’ werd door JWT op zeer creatieve wijze ingevuld: het ontwikkelen van een print ad die mensen letterlijk verder bracht.

 

ford go further ad

4. Dumb ways to die

Voor de kenners is de TV-campagne ‘Dumb Ways to Die’, die pleit voor meer openbare veiligheid en die verschillende awards won in Cannes, waarschijnlijk dé campagne van het jaar. Deze printadvertentie van McCann Canada toont zich echter een prachtige toegevoegde waarde van grafiek en thematiek!

 

dumb ways to die ad

 

5. Bullets

Deze ‘hard-hitting’ campagne legt de ziel bloot door voor een update van de wapenwet in de VSte pleiten. De campagne van Grey New York voor de non-profitorganisatie ter preventie van wapengeweld toont op een intrigerende wijze drie personen die door een kogel geraakt worden (man, vrouw én baby) met de tagline ‘kogels laten grotere gaten na dan je denkt’. Een schot in de roos van een brandend actueel thema in de Amerikaanse samenleving!

 

bullets ad

 

6. Free the Children

Kinderarbeid: een van dé thema’s van 2013 als we ons de tragische ongeval(len) herinneren in Bangladesh. De tekst ‘Minder dan 5% van het mondiale modebudget zou elk kind kunnen laten schoollopen’ vormt grafisch de naainaald die deze boodschap op een harde maar toch prachtig stylistiche manier ondersteunt. En nog steeds prikke(le)nd actueel!

 

 save the children

 

7. Typing by Opel

Deze BBDO-campagne zegt wat ze zegt door te wijzen op het gevaar van je smartphone te gebruiken terwijl je met de auto rijdt. Deze ‘cool’ printadvertentie heeft een zwarte achtergrond, zoals bij een telefoon terwijl de tekstboodschap er in het wit duidelijk uitkomt. Een eenvoudige maar efficiënte boodschap.

 

 

8. Echte goeie frieten uit China!

Deze Chinese TBWA-campagne met een zakje friet in een aardappelbox toont hoe McDonald’s op een inovatieve manier adverteert. ‘Real.Good’, luidt de boodschap, maar geldt ook voor de advertentie zelf. Wij zouden het ‘authentiek’ noemen, een echt buzzwoord in 2013.

mcdonalds frieten ad

 

9. Humo geeft GAS

Een sterke magazineadvertentie voor een magazinemedium. Méér dan een advertentie, typisch Humo, het eiland in de zee van het 2013-nieuws!

 

humo geeft gas ad

 

10. ‘En toen kwam ons ma binnen’

2BE-programma ‘En toen kwam ons ma binnen’ op uiterst gênante wijze aangekondigd door FAMOUS.

Creatief bureau FAMOUS lanceerde op gepaste wijze het nieuwe 2BE-programma ‘En Toen Kwam Ons Ma Binnen’. Het programma zelf neemt de kijker mee in een wereld vol gênante situaties en vertelt een reeks ‘waargebeurde’ verhalen in sketchvorm. Eén van dé spraakmakers van 2013.

 

en toen kwam ons ma binnen ad

 

11. Het gat in de markt van KBC

KBC trok heel sterk de kar van een aantal ‘missionaire/visionaire’ bankcampagnes in 2013. Getekend TBWA, dat op een multi-‘magazinemediale’ manier het onderwerp letterlijk in de markt zette.

 

kbc het gat in de markt

 

12. Een verzekerde toekomst voor de Rode Duivels

De Duivels waren hot in 2013 en zullen ongetwijfeld hot blijven wanneer ze in 2014 Brazilië én volgens Voetbalbond-CEO Steven Martens als merk ook de wereld willen veroveren. Hun toekomst is dus verzekerd. ‘Vinco ergo sum’!

 

rode duivels

 

13. BMW voelt electriciteit!

BMW lanceerde op haar eigen manier de toekomst. ‘Groene’ auto’s waren weliswaar niet nieuw in 2013, maar de BMW i3 wordt naast de Tesla toch wel speciaal vermits als hij in 2014 niet alleen in magazines maar ook op straat te zien zal zijn. 

 

BMW ad