Surf naar

WeMedia

De 5 troeven van magazine-advertenties



5 troeven om te (blijven) adverteren in magazines

 

Adverteerders, opgelet: magazines hebben heel wat troeven tussen cover en achterflap zitten, zo blijkt eens te meer uit verschillende recente studies. Vandaar: 5 duidelijke argumenten voor adverteerders om volop in te zetten op magazinemedia! 

 

 
 
1. Kwantitatief bereik

Meer dan 9 op 10 Belgen van 12 jaar en ouder lezen magazines. Dat is veel en dat blijft veel. Bovendien garandeert een goede selectie van mediamerken een grote dekking op alle doelgroepen.

 

2. Kwalitatief bereik

Magazines ‘engageren’ lezers op een persoonlijke manier. Er is een magazine voor elke passie en de verbondheid met de inhoud van magazines én met de advertenties is groot. Het is net dit engagement met de lezer dat zo uniek is voor magazines en dat maakt dat de impact van adverteren groot is voor alle KPI’s.

Meer info: bekijk de volledige Engagement2-studie van Sanoma

 
3. Complementair bereik

Een advertentieplan mét magazinetitels maakt gewoon een groot verschil. Research toont duidelijk aan dat het opnemen van magazines vanaf 7% van de mediamix de ROI van uw advertentiecampagne substantieel doet toenemen. Volgens de Britse Magonomics-studie levert adverteren in magazines 11% méér ROI op dan een euro die in een TV-campagne gestopt wordt!

  Meer info vind je in de volledige Maganomics-studie. 
 

 
4. Inspirerend bereik

Magazines bewijzen zonder schroom hun (onderschatte) rendabiliteit als het over effectieve verkoop gaat, maar nog meer bewijzen ze indirect hoe ze lezers aanzetten tot inspiratie en consideratie. Op die manier effenenen ze op een geloofwaardige en niet irriterende manier het pad naar de merkvoorkeur en verkoopintentie. De Pulsar-touchpoint studie van het media agency Space heeft recent nog bewezen hoe groot de rol is van magazines wanneer nieuwe producten op de markt komen. Bovendien zijn magazines dragers van boodschappen die uitvoerig op sociale media worden gedeeld. 

  Bekijk nu de belangrijkste elementen voor magazines uit de Persgroep-studie.  

 

5. Crossmediaal bereik

Iedereen kent printmagazines, maar die vormen steeds vaker het centrum van verschillende communicatievormen zoals sites, apps, sociale media, events, enzovoort. De digitale evolutie is definitief ingezet en nationale en internationale voorbeelden tonen waar creatieve 360°-mogelijkheden liggen voor advertenties en hun agencies.

moto x cross channel