Surf naar

WeMedia

De 6 meest opvallende magazinestudies van 2015

2015 was voor magazine mediaspecialisten een mooi jaar. Heel wat studies toonden de sterkten van het medium aan. Onze top 6!

1. Print Campaign Analysis (Millward Brown)

Millward Brown analyseerde in het Verenigd Koninkrijk meer dan 1000 impactstudies en kwam tot de conclusie dat print het beste scoort op ” overtuigingsmetrics” als merkvoorkeur en aankoopintentie. Ook in combinatie met tv en online voegt print meer dan haar deel toe.

Lees meer HIER.

2. Moments that Matter (PPA/Magnetic)

Onze Britse tegenhanger PPA/Magnetic voerde een onderzoek naar de band tussen lezers en mediaconsumptie en dat bij maar liefst 15.000 magazineconsumenten. ‘Moments that matter’ toont aan dat magazines vooral erg goed zijn in het creëren van ‘aangename beloning’- en ‘nuttige informatie’-momenten voor consumenten.

Lees meer HIER.

Ontdek de ‘rules of attraction’.

3. Pulsar 2.a (Space)

“ TV en magazines zijn misschien wel de advertentiemedia bij uitstek.” Een opmerkelijke conclusie van Bernard Cools, Deputy General Manager van Space. Hij baseerde zich hiervoor op de nieuwe eigen studie Pulsar 2.a.

Lees meer HIER.

4. Q-factor (Condé Nast)

Niet alleen het aantal consumenten dat beïnvloed wordt door reclame is belangrijk, vooral hoe ze beïnvloed worden. Dat was het uitgangspunt van een studie van Condé Nast in Spanje. De magazine-uitgever kwam tot de Q-factor, die aangeeft wat de kwaliteit van reclame-impact is.

Lees meer HIER.

5. Magazines – real connections (Nielsen)

Door real-time wekelijkse data over magazinecontacten in mediamix-modellen te stoppen, komt de ware effectiviteit van magazines bovendrijven. Dat toonde Nielsen aan in het kader van een econometrische studie in Australië.

Lees meer HIER.

6. Belgen, mobiliteit en media (Newspapers Work/NewsWorks)

Magazine-advertenties zijn geloofwaardig en informatief; ze wekken het meeste vertrouwen en het minste irritatie op vergeleken met andere media. Dat bleek uit een studie naar de autosector in ons land. Volgens de Belgische consument zijn magazines zelfs de meest objectieve informatiebron over auto’s.

Lees meer HIER.