Surf naar

WeMedia

De Heilige Drievuldigheid van een magazinecampagne die scoort

Welke elementen bevat een succesvolle magazinecampagne? Het antwoord op deze vraag zocht pressemagazine.com in 87 Franse campagnes. Kwaliteitscontent, de capaciteit om de actie extra weerklank te geven en het gebruik van data blijken de Heilige Drievuldigheid.

Onze Franse collega’s van pressemagazine.com analyseerden naar jaarlijkse gewoonte heel wat creatieve reclame-inlassingen in magazine media. Het gaat hier om campagnes die vaak vertrekken van reclamepagina’s, maar verder gaan: ze gebruiken native advertising, video, mobile, social, wedstrijden, staaltjes… Stuk voor stuk mogelijkheden die magazine media kunnen bieden.

In 2016 waren er zo 87 die de redactie onderzocht. Op basis van die campagnes formuleren ze een Heilige Drievuldigheid die voor succes zorgt. Ze bestaat uit:

  • Kwaliteitscontent die nuttig en ‘engaging’ is voor de lezer of de surfer, waarbij de redacties van de mediamerken betrokken zijn. Deze content wordt speciaal gecreëerd voor de adverteerder en is volledig geïntegreerd in het redactionele deel (native advertising dus).Wanneer Philips het in het lifestyle-universum van GQ heeft over de kwaliteiten van zijn baardtrimmer koppelt GQ.fr daar een online luik aan waarbij vijf manieren gegeven worden om in vijf verschillende situaties de baard te onderhouden en er goed uit te zien.
    Nissan bevestigt zijn leadership op het vlak van elektrische wagens door een belangrijke rubriek in Capital, Geo, Ça M’intéresse en NG Traveler gedurende negen maanden over te nemen, terwijl Yves Rocher met kerst in aantocht rubrieken in Grazia en Biba overneemt om er een selectie van limited edition-producten voor te stellen.
  • De capaciteit om de content extra in de aandacht te brengen (meer dan in de kanalen van het gekozen mediamerk dus). Een digitaal ecosysteem met toenemende aandacht voor mobile kan daartoe helpen, net als de declinatie in een event of op het verkooppunt.
  • Het gebruik van data om doeltreffender de doelgroep te bereiken. De brand publishing-actie die Renault in Gala opzette ter gelegenheid van het Festival de Deauville en in het kader van het programma Le Siège Renault, ging bijvoorbeeld van start met het versturen van newsletters en een e-mailing naar Gala-lezers die een interesse in bioscoop hadden aangegeven.

Hoe meer van deze elementen je als adverteerder combineert, hoe groter je kans op succes.

Bron: pressemagazine.com

 

Lees ook: