Surf naar

WeMedia

Gevonden: beste digitale omgeving voor uw advertentie

Consumenten waarderen en vertrouwen websites met kwaliteitscontent meer dan andere websites. Ze ervaren reclame op die sites positiever en raken er minder door geïrriteerd. Daardoor bezoeken ze ook vaak websites ten gevolge van digitale advertenties en bevelen ze merken aan anderen aan. Wij leveren u zes bewijzen.

We hebben er dit jaar al vaker over geschreven: websites met redactionele inhoud worden wezenlijk anders gepercipieerd dan andere websites en social media. Onderzoek uit verschillende Europese landen toont aan dat de kwalitatieve omgeving van mediawebsites (ook wel editorial websites genoemd) de beste omgeving zijn voor digitale campagnes.

Onze Canadese collega’s zetten de bewijzen nog eens op een rijtje in hun Digital Media Factbook 2015:

1.De omgeving heeft een duidelijke invloed op de perceptie van geadverteerde merken: hoe positiever deze ervaren wordt, des te positiever het licht waarin de merken gezien worden. Bron: Digital Editorial Media, VDZ, Duitsland, 2015

Editorial Websites

2. Campagnes op magazinewebsites krijgen meer aandacht van de bezoekers. En er is ook meer waardering voor. Bron: PwC en Ari, Magazine Website Usage & Perception, Spanje, 2014

Attention to advertising on media websites

3. Vertrouwen in een magazinemerk draagt men gemakkelijk over op de website en apps van hetzelfde merk. Consumenten zien ze als een natuurlijke extensie van het merk. Bron: SPM, L’efficacite Print + Web, Frankrijk, 2011

Media websites - trus

4. Campagnes op magazinewebsites zijn minder irritant (net zoals in papieren magazines). Magazines, in elke vorm, zijn een natuurlijke omgeving voor reclame. Gebruikers verwachten advertenties in magazines en vinden ze zelfs een belangrijk onderdeel van de content. Bron: PwC en Ari, Magazine Website Usage & Perception, Spanje, 2014

advertising annoyance media websites

5. Magazinewebsites zetten aan tot actie. Zoals het bezoeken van merkwebsites na het zien van reclame, het aanbevelen van merken (53%)en het kopen van producten (51%). Bron: PwC en Ari, Magazine Website Usage & Perception, Spanje, 2014

Action taken after seeing ads

6. Magazinelezers delen content vaker persoonlijk (via e-mail) en minder publiek via social media. Bron: Maz Digital 2015

Sharing of content