Surf naar

WeMedia

Hypebeast, het fashionmagazine voor de man

Deze week op de plank: Hypebeast. Een magazine dat mannen wat gevoel voor stijl bijbrengt. Geen sport-, auto-, vis- of politiek magazine. Wel design, streetwear, kunst en muziek. Met andere woorden een magazine dat perfect past op de salontafel van uw mancave.

Een magazine enkel gericht op mannen is natuurlijk geen unicum. Keuze alom in de winkelrekken. Maar hoe vaak krijgt u een echt ‘mannenblad’ onder uw neus geschoven? Toegegeven… In vergelijking met andere landen zien we dit in België niet vaak meer.

De ‘hype beast’ cultuur

Als er een magazine bestaat waarin cultuur een belangrijke rol speelt, dan is het wel Hypebeast. Opgericht als fashion blog door Kevin Ma in 2005, kreeg het al meteen een negatieve connotatie mee. Maar de keuze voor Hypebeast nam Ma bewust. Het was een verwijzing naar de ‘hype beast’ cultuur, een informele en vaak denigrerende term voor personen die net een stap te ver gingen met bepaalde (kleding)trends. Hoewel hypebeasts zelf het eerder met genegenheid voor elkaar gebruiken.

Hypebeast fashion pages

Toch zette Kevin Ma zijn blog verder. En met succes. De blog werd een website en de website werd een magazine. Ondertussen is het de place to be voor hedendaagse mode en ‘streetwear’ voor mannen. Maar niet enkel mode scheert er hoge toppen. Ook muziek, kunst en design worden hier sterk in de kijker gezet. Een eigen videokanaal en meerdere podcasts, waaronder nu ook de ‘Stay @ home’ podcast, dragen sterk bij aan het Hypebeast-concept. Wat begon bij een simpele blog van een Canadese student is ondertussen uitgegroeid tot een heus digitaal media bedrijf genaamd Hypebeast Ltd. met een hoofdkantoor in Hongkong.

Hypebeast magazine

Vaak komt het magazine eerst, waarna het gevolgd wordt door een website en social media. Maar niet in dit geval. Hoewel de blog al bestaat sinds 2005, werd het magazine pas in de zomer van 2012 voor het eerst gelanceerd. Leuk detail: in het allereerste nummer stond Kris Van Assche, een prominente Belgische ontwerper, op de cover.

Maar dit magazine is niet het traditionele modeblaadje waaraan u zich kan verwachten. Van een magazine met slechts een tweejaarlijkse oplage mag wel wat verwacht worden. Elke magazine telt ongeveer 200 pagina’s die gevuld zijn met interviews, columns en artikels over kunst en lifestyle. Zij het hoofdzakelijk onder de vorm van foto’s.

Dior ad in Hypebeast

Geen pagina’s volgeduwd met kleurrijke titels en vijf verschillende verhalen. Neen. Een modern en strak magazine dat sterk speelt op het visuele en het fotomateriaal voor zich laat spreken. Tekst komt er op de tweede plaats. Verder heeft elke editie een specifieke naam. Het magazine mag dan Hypebeast heten, maar geen enkele editie heeft dezelfde ‘subnaam’. Zo heb je ‘The Synthesis Issue’ of ‘The Alliance Issue’, telkens verwijzend naar het overkoepelende onderwerp.

Voornamelijk fashion en design adverteerders hebben baat bij aanwezigheid in dit blad. Omdat dit magazine sterk inzet op het visuele én op straffe content, is native advertising in dit geval een slimme keuze. Uw boodschap past zo goed bij de content van het magazine, dat u alles te winnen hebt door deze manier van magazinereclame in te zetten.

Meer inspiratie vindt u hier: