Surf naar

WeMedia

Trend: Crossmedia

Ter gelegenheid van de UBA Trends Day 2016 publiceerden wij bij Magazine Media onze vierde Update: Hoe communiceert u in 2022? 7 trends voor marketeers. Een van de trends is crossmedia. 

Wat is crossmedia?

De tijd dat magazine media enkel op papier verschenen, ligt ver achter ons. Tegenwoordig trekken ze het magazinegevoel door op tal van platformen: nog steeds print, maar ook een website, een digitaal magazine, een nieuwsbrief, social media …

Deze crossmediale aanpak van uitgevers biedt ook adverteerders de kans hun doelgroep op meerdere platformen te bereiken en zo in te spelen op het communitygevoel van het magazine media merk in kwestie.

Welke troeven biedt het adverteerders in een magazine media-context? 

“De adverteerder kan zijn boodschap op verschillende manieren naar de consument brengen, elke boodschap aangepast aan het medium. Elk medium kan bovendien zijn kwaliteiten als advertentiekanaal uitspelen. En toch blijf je binnen dezelfde context van het mediamerk.” Dat zijn volgens Nora Vanderschrick, Head of BrandTales bij de Persgroep Advertising de grootste voordelen van crossmediale magazine media campagnes.

Dat dit een positief effect heeft op de impact van reclame, werd aangetoond door een neuroscience studie die Bauer Media liet uitvoeren naar het Britse merk Heat. Daarin toonden hersenscans het ‘cross-platform multiplier effect‘ aan wanneer reclame op meerdere kanalen van hetzelfde mediamerk gezien wordt.

Waarom zullen adverteerders het in 2022 meer inzetten?

“Adverteerders kiezen meer en meer voor een ‘total brand’ approach, waarbij ze het mediamerk en de bijbehorende doelgroep of community via al zijn platformen inplannen en aankopen”

merkt Philippe Belpaire. Data-analyse zal bepalen welke platformen het meest geschikt zijn om als adverteerder je doelgroep te bereiken.

“Je merkt nu al dat adverteerders hun aanwezigheid op onze verschillende platformen zorgvuldig plannen en op elkaar afstemmen”, zegt Adélie Stichelbaut, Content & Native Advertising Specialist bij Rossel Advertising. De kennis over de positieve effecten hiervan zal alleen maar toenemen.

 

Alle Magazine Media Updates vindt u in onze Academy op deze website

Lees ook: Waarom werkt magazinereclame beter?