Surf naar

WeMedia

Wonderland: een modeblad dat ‘extra’ is

Op zoek naar een nieuw fashion magazine? Ver hoeft u gelukkig niet te zoeken. Wonderland biedt u de extravagantie waar ieder mens stiekem wel eens naar snakt. Want een beetje decadentie kan nooit kwaad, toch?

Lees ook: Magazine media zijn de ‘real influencers’ voor premium en luxemerken

Wonderland is een magazine dat u een uniek perspectief biedt op mode en design. Ideaal om uw salontafel te sieren. En sieren zal het ongetwijfeld doen, want over dat unieke perspectief is absoluut niet gelogen.

Maar hoe pakt Wonderland dit aan? Het antwoord is eigenlijk heel simpel. Trek internationale bekendheden een outfit aan die beschreven kan worden als hipster, decadent, extravagant of simpelweg absurd. Zet deze persoon samen in een kamer met een ervaren fotograaf en het resultaat zal je verbazen.

En Wonderland bewijst dat dit werkt. Want het resulteert in adembenemende en enigszins bizarre coverfoto’s. Ook bladeren door dit magazine wordt hierdoor een plezier, want Wonderland is meer dan enkel haar coverstory. De andere artikels worden namelijk met dezelfde creatieve aanpak benaderd.

Wonderland cover Honey DijonWonderland cover Lili ReinhartWonderland cover Alexa Demie FoilCover Wonderland Emilia

How to tell a story?

Wonderland wilt mensen inspireren. En dit doet het magazine met de verhalen die het vertelt. De redacteurs en journalisten bij Wonderland willen weten wat iemand maakt tot de persoon die ze vandaag zijn. Wat er zich aan het oppervlak afspeelt laten ze over aan de tabloids en roddelblaadjes. Daarom laten ze hen vertellen over hoe ze te werk gaan, wat hun denkproces is en hoe hun lifestyle eruit ziet.

Het coververhaal wordt aangevuld met wat lichtere materie. Wonderland is en blijft een fashion magazine, dus deze artikels mogen absoluut niet ontbreken. Maar het gaat hier niet over welke outfit het meest geschikt is voor het strand. In Wonderland lees je eerder artikels over hoe een masterclass in mode je kan helpen om meer ‘extra’ te zijn. Toegegeven, de nadruk van Wonderland ligt eerder op de dure merken, die an sich al wat ‘extra’ zijn. Maar ook onderwerpen als muziek en kunst worden in Wonderland niet vergeten.

Succes is geen rocket science

Dit Londens magazine, met een driemaandelijkse oplage, zet beroemdheden al sinds 2005 in de spotlights. En het ziet er niet naar uit dat ze daar binnenkort mee gaan stoppen. Ze weten dus echt wel hoe ze de zaken moeten aanpakken. Het magazine lees je zowel digitaal als op papier. Maar ook op het online videoplatform op de website kan je terecht voor een extra dosis fashion.

Nu vraagt u zich misschien af wat u nog van een magazine als Wonderland kan leren? Mode hoeft niet altijd in beeld gebracht te worden via modeshows en nieuwe collecties. Wonderland koppelt mode en personen en zet beiden in de spotlights aan de hand van een verhaal. Think outside the box!

Andere inspirerende magazines: