Passie voedt zich met magazine media

Live The Passion, Time Inc. - coverslide

Is er iets in uw leven waar u alles voor over heeft (tijd, geld, midden in de nacht opstaan) en dat u niet zou kunnen missen? Iets dat bepaalt wie u bent en hoe u uw tijd en (veel) geld besteedt? Dan bent u de gelukkige bezitter van een passie. Een passie is geen hobby, maar een manier van leven. Een passie heb je voor het leven, zo vertellen de respondenten in het recente Live The Passion-onderzoek*. En of het nu om fietsen, vinyl, haken of Star Trek gaat, er is altijd een magazine dat die passie inspireert en voedt en vaak het hart van de community vormt.

Wat een passie precies is en hoe de relatie tussen gepassioneerde mensen en magazinemerken eruit ziet, is het onderwerp van dit Time Inc.-onderzoek dat tijdens het FIPP congres in Londen twee weken geleden een gouden Insight Award ontving.

Onderstaand enkele van de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek (en de presentatie):

Over passies:

  • Passies starten jong – al dan niet van ouder op kind overgedragen.
  • Ze zijn het vertrekpunt voor alle noden en wensen (en vele uitgaven).
  • Ze zijn een constante in een mensenleven – ook al veranderen ze altijd van vorm.
  • Het is niet altijd eenvoudig om ze te hebben – maar het gaat om onvoorwaardelijke liefde die je niet zomaar uitzet.
  • Ze bieden een vlucht en ontsnapping uit het dagelijks leven, op meerdere manieren (zoals doel, geluk, betekenis, voldoening, leren).

Over magazine media:

  • Net als een passie, verschijnen magazine media al vroeg in het leven.
  • Ze bieden gepassioneerde mensen vele unieke sterktes – advertenties zijn er daar een van.
  • Magazine media genieten vertrouwen – hun woord draagt echte autoriteit.
  • Magazine media weten wat belangrijk is en wat niet.
  • Magazine media inspireren – en laten de vlam van de passie branden.
  • 80% heeft weleens iets gekocht o.b.v. een magazine-advertentie

Over adverteren in magazine media:

  • Magazine media krijgen de onverdeelde aandacht – waar anderen alleen van kunnen dromen.
  • Mensen hebben hoge verwachtingen van magazine media – evenals van hun advertenties.
  • Relevantie is altijd van belang – maar dat geldt hier nog eens extra: passie = engagement.
  • Relevantie heeft vele vormen, zoals kennis, maar ook minder voor de hand liggende
  • Ieder merk kan minstens 1 manier van relevantie adopteren.

Live The Passion toont aan dat het belang van passies niet overdreven kan worden. Ze zijn een integraal onderdeel van het magazine media-publiek en geven mensen instrumenten in handen voor een gelukkig leven, zoals doelgerichtheid, vreugde en troost om er maar een paar te noemen. Mensen vertrouwen magazine media hun passie toe, een van de belangrijkere dingen in hun leven. Mits merken de juiste manier vinden om relevant te zijn in deze context, bieden magazine media enorme opportuniteiten voor adverteerders.

Bekijk de Live The Passion-presentatie zelf voor meer informatie en toelichting:

* Methodologie van het Live The Passion onderzoek:

  • Kwalitatief – diepte-interviews via 10-daagse online community met 7 sterk gepassioneerden
  • Kwantitatief (diepte-enquête op eigen database) – 3.246 gepassioneerde mensen
  • Analyse door antropoloog (John Curran)
  • TGI integratie – 14 Passiecodes gefuseerd in TGI door Kantar Media

Meer lezen?