Roularta Media Group behaalt met Le Vif het DAT-label 

WE MEDIA DAT Belgium

Met Le Vif krijgt nu ook het Franstalige actualiteitsblad van de Roularta Media Group het Digital Ad Trust-label. Le Vif is de tegenhanger van Knack dat eerder al het label verwierf.  WE MEDIA DAT Belgium

Dat betekent dat na de recent toegekende kwaliteitslabels voor de krantensites van Mediahuis, er in ons land nu al 11 premium nieuwssites zijn gelabeld.

Ondanks de huidige sanitaire crisis lopen de Digital Ad Trust audits gewoon door en worden kandidaten nog steeds beloond met een label voor onlinecampagnes, op voorwaarde natuurlijk dat de eerdergenoemde audit succesvol is.

Le Vif profileert zich dus verder als een kwaliteitsvol product met nu ook een label voor online publiciteit doordat de website voldoet aan alle kwaliteitscriteria die door DAT worden opgelegd.

Kandidaat-uitgevers die denken de deadline gemist te hebben hoeven niet te vrezen: de volgende deadline staat ingepland op 22 mei.

Het label neemt momenteel enkel display advertenties in rekening. Een videolabel volgt later dit jaar.

Digital Ad Trust Belgium is een initiatief van de Belgische adverteerders- en uitgeversfederaties UBA en WE MEDIA om de adverteerders meer kwaliteitsgaranties te bieden voor hun onlinecampagnes.

Lees meer over DAT: