Space goed voor een Silver op FIPP Insight Awards

Vorige week werden in Amsterdam de FIPP Insight Awards uitgereikt. Bij de prijzen voor beste studies om het gebruik van magazine media als een advertentiemedium te promoten ook een Belgisch onderzoek: Space won een Silver met zijn Pulsar 2.a.

Bij de winnaars gerenommeerde publishers als Condé Nast en Axel Springer, maar ook de magazine media verenigingen uit Duitsland, Spanje en Indië. En een Belgisch mediabureau: Space.

“€œDeze studie was zeer informatief, niet in het minst omdat ze aantoont hoe een mediabureau naar magazines en diens plaats tussen de andere media kijkt.”€ Aan het woord is Guy Consterdine, FIPP’s insight consultant. “€œPulsar 2.a verdeelt de ‘consumer journey’ in drie etappes: ‘discover’, ‘engage’ en ‘act’. Uit de resultaten blijkt dat magazine media een waardevolle rol in elk van deze drie etappes spelen en dat vind ik een bemoedigende vaststelling, zeker omdat ze niet van een uitgever komt.”

Verder onthield Consterdine uit de winnende cases dat de bekende sterktes van print magazines nog altijd buiten kijf staan in digitale tijden, dat de merkwaarden van magazines ook op hun digitale platformen worden doorgetrokken en dat de journalistiek op content websites garant staat voor impact. “De combinatie van de journalistieke troeven, de overgedragen merkwaarden en het engagement zorgt ervoor dat de websites van magazine-uitgevers het meest waardevol zijn van alle media volgens de consument. Dat zorgt voor een grote effectiviteit voor adverteerders”€, besluit hij.

Meer info hier