” Al jaren merk ik een enorme paradox”, valt Philippe Belpaire, general manager van Roularta Media, daarbij iets op. ” Enerzijds is het een periode waarin lezers meer tijd en aandacht aan magazines besteden. Anderzijds zijn het vaak dunnere nummers omdat het aantal reclamepagina’s beperkt is.â”
People en vrouwenbladen
” Je merkt duidelijk een ‘beach reading’ trend” , klinkt het bij Theo Moormann. ” Op vakantie zoeken mensen ontspannende lectuur. Ze hebben meer tijd en gebruiken magazines om dat me-time gevoel te creëren. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de people magazines in juli en augustus hun beste cijfers optekenen. Ook vrouwenbladen en zeker de titels die veel aandacht aan mode besteden kennen topmaanden.”
Bovendien biedt de tablet in de zomermaanden heel wat mogelijkheden voor de Belg in het buitenland. ” Je hoeft zo geen enkel nummer van je favoriete blad te missen” , zegt Philippe Belpaire. ” We merken trouwens dat het aantal downloads van onze apps beduidend hoger ligt in juli en augustus. Nog een bewijs dat magazine media wel degelijk gelezen worden in de zomer.”